Proč sledovanost ČS Má Talent tak prudce klesá?

Sponzorované odkazy:

Česko Slovensko Má Talent Talentová soutěž Česko Slovensko Má Talent jako by zažila dvě strany mince. Ještě před několika týdny se mohla tato show pyšnit pohádkovou sledovaností v podobě miliónové cifry. Nyní sledovanost s každým dalším dílem prudce klesá a poslední semifinálový večer poukazuje na to, že se pokles jen tak nezastaví. Co je příčinou? Co způsobilo takhle náhlý pád?

Sledovanost talentové soutěže Česko Slovensko Má Talent jsme v univerzální cílové skupině 15+ překreslili do následujícího grafu.

Osa X představuje jednotlivé díly této soutěže a legenda této osy vypadá nějak takto:

1: – 1. castigový díl (1 142 000)
2: – 2.castignvoý díl (1 041 000)
3: – 3.castignvoý díl (1 088 000)
4: – 4.castignvoý díl (1 117 000)
5: – 5.castignvoý díl (1 300 000)
6: – Velký třesk (1 114 000)
7: – 1. semifinále (1 042 000)
8: – 2. semifinále (998 000)
9: – 3. semifinále (884 000)
10: – 4. semifinále (804 000)

Údaje v závorkách jsou sledovanosti jednotlivých dílů. Pokud se na tyto čísla podíváme, zjistíme, že nejlépe si soutěž Česko Slovensko Má Talent vedla během castingových dílů. Největší dosavadní sledovanost zaznamenal poslední pátý castingový díl, který si připsal na konto sledovanost 1 300 000 diváků. To byl samotný zlatý strop sledovanosti, který byl pro televizi Prima opravdovou pohádkou. Navíc se stále jednalo o předtočené díly. Všeobecně je známo, že přímé přenosy táhnou k obrazovkách podstatně větší počty diváků, televize Prima tak měla velice slušně našlápnuto k dalším skvělým výsledkům. Ty ovšem nepřišly.

Následoval Velký třesk, kdy porota ze všech postupujících vytvořila šestapadesátku semifinalistů. Velký třesk ovšem nastal nejen mezi soutěžícími ale i mezi diváky. Velké negativní ohlasy diváků se objevovaly na internetu po odvysílání tohoto dílu. Nejvíce to schytala porota, která nechala vyřadit spoustu zajímavých talentů a naopak zařadila mezi semifinalisty soutěžící, kteří podle diváků toho moc nepředvedli.

Gabriel Rábek v semifinále

Rozloučit jsme se tak museli například s talentovaným Františkem Šimčíkem z dětského domova, krásnou a talentovanou Nicol Frýbortovou předvádějící krasojízdu na kole, ale i například s hadí ženou Amarjargal Dungu. Talentů, kteří si zasloužili postoupit dále do semifinále bylo mnohem více (jelikož jsme byli živě na castinzích ČS Má Talent viděli jsme například skvělého mladého dvanáctiletého žonglistu Zdeňka Polacha či taneční skupinu tancující pavoučí tanec: diváci v televizi tyto čísla bohužel neviděli). Ať už byl důvod vyřazení Františka, Nicol či Amarjagal jakýkoliv, určitě si zasloužili přednostní právo v semifinálových kolech před například břišním tanečníkem Gabrielem Rábkem, zpívající důchodkyní Magdalenou Lippke či opravdu špatným zpěvákem Antonem Toráčem. Tyto výkony by diváci v přímých přenosech určitě rádi oželeli (Jaro Slávik během přímých přenosů často rád zmiňuje to, kolik špatných výkonů bylo za daný semifinálový večer shlédnuto. My bychom zase rádi upozornili na to, že to byla právě porota, kdo tyto semifinalisty vybíral, nikoliv diváci).

Sponzorované odkazy

Nicol Frýbortová přes svůj velký talent nepostoupila

Další negativní reakce po Velkém třesku zaznamenal střih. Ačkoliv jsme v televizi viděli, že porota dále nepustila rockovou trojici dívek Sweet Zone, ve Velkém třesku se tato trojice bez vysvětlení objevila. To stejné nastalo i v případě Libora Michny alias Michaela Jacksona. Diváci tak byli zmatení a věrohodnost poroty tak byla u diváků narušena. Televizním divákům se rovněž ve Velkém třesku nelíbilo i chování poroty v podobě neloajality, kterou projevila soutěžícím. Po zaslouženém vítězství v souboji mezi tanečními skupinami pustila porota dále taneční skupinu Phantoms Crew, na závěr si ale tuto skupinu porota předvolala znova a tanečníky vyhodila (k nim si ještě přivolala i přecitlivělého operního zpěváka Mariána Zázrivého – to byl nejspíš požadavek samotného režiséra, jak uměle vytlačit z dílu ještě poslední zbytky emocí). Velká část (vnímajícího) publika si toho ovšem všimla a po Velkém třesku s pořadem skončila, i to byl důvod, proč sledovanost od Velkého třesku pravidelně klesala.

Nyní probíhají semifinálové přímé přenosy a ačkoliv se čekalo, že sledovanost půjde u přímáků nahoru, nastal pravý opak. První semifinálový přímý přenos se potýkal se špatným zvukem a střihem. U dalších semifinálových kol již byla technika v pořádku, slabina ovšem byla zase v něčem jiném a to v samotném složení semifinalistů. Místo vyváženosti semifinálových kol tak dostáváme jedno semifinálové kolo slabé, jedno silné. Jinak řečeno – v jednom semifinále je favoritů na postup mnohem více než například v jiných kolech, které nejsou zastoupeny tak velkými a silnými talenty. Jasným příkladem bylo zatím poslední 4. semifinálové kolo, které bylo podle diváků zatím nejnudnější ze všech. Naopak v příštím kole je favoritů na postup hned několik. Důsledek tohoto špatného sestavení semifinálových osmiček je to, že se ve finálovém kole neobjeví tolik talentů, kteří by si postup sice zasloužili, avšak z důvodu velké konkurence v daném semifinále bohužel nepostoupili. Naopak soutěžící, kteří nejsou tak působiví, postoupí z důvodu slabé konkurence v daném kole. I to je jeden z velkých faktorů, proč sledovanost klesá.

Faktorů je ovšem mnohem více, ty už ovšem nejsou tak závratné – je to například velký počet reklam, start vysílání až o 15 minut později než uvádí televizní program či samotná konkurenční Talentmania, která přebírá diváky z Primy na Novu.

Zavařila porota Primě a Jojce?

Televize Prima je tak nyní ve velice nepříjemné situaci. Její nejsledovanější castingový díl měl sledovanost 1 300 000 diváků, nedělní semifinálový díl pouze 800 000. To je rozdíl půl milionu diváků. Ačkoliv u podobných televizních show sledovanost spíše roste, zde to je naopak. Půl milionu ztracených diváků je skutečně hodně. Začíná se tak pomalu ale jistě hovořit o promarněné šanci, kterou televize Prima zaznamenala. Finálové kolo Česko Slovensko Má Talent tak mohlo být pro Českou republiku stejně rekordní jako u našich slovenských bratrů s první sérii Slovensko Má Telent (tehdy mělo Slovensko vůbec největší procentuální sledovanost v porovnání se všemi ostatními evropskými státy).

Ačkoliv jsme velcí příznivci tohoto žánru a samotní fanoušci pořadu Česko Slovensko Má Talent, začínáme se obávat, zda se u nás ještě jednou vůbec tato talentová soutěž rozjede. A pokud ano, získat zpět ztracené diváky nebude určitě jednoduchou záležitostí.

Autor: Zack
www.ČeskoSlovenskýTalent.cz



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Ochrana proti SPAMU: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.